آشنایی با بازار و بازاریابی و کسب وکار در بازار و فضای مجازی

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

چهارچوب مقاله و قواعد مقاله نویسی


چهارچوب مقاله و قواعد مقاله نویسی


اصلی ترین و مهمترین شیوه ارائه نتایج یک مطالعه و تحقیق، تهیه مقاله پژوهشی است  و....

تحقیق و پژوهش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به جرات میتوان گفت که همه پبشرفت های علمی صنعتی پژوهشی تکنولوژی و جامعه شناسی بر پایه تحقیق و پژوهش استوار است. اصلی ترین و مهمترین شیوه ارائه نتایج یک مطالعه و تحقیق، تهیه مقاله پژوهشی است  و محققی در صحنه تولید وانتشار علمی موفق است که بتواند نتایج پژوهش خود را در مجلات معتبر پژوهشی به چاپ برساند. از آنجا که نوشتن صحیح و مناسب یک مقاله یک رکن اساسی برای چاپ مقالات علمی میباشد، در اینجا سعی شده است که به بررسی روش های صحیح نگارش مقالات پژوهشی پرداخته شود. به طور کلی هر مقاله پژ وهشی شامل اجزای اصلی زیر است:

    عنوان

    نام نویسنده یا نویسندگان

    اطلاعات تماس

    چکیده

    واژگان کلیدی

    مقدمه

    مبانی نظری تحقیق

    روش تحقیق

    یافته های تحقیق

    بحث و نتیجه گیری

    فهرست منابع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سیدحجت الله مومن زاده شوشتری

چگونه پرسشنامه بنویسیم؟

چگونه پرسشنامه بنویسیم


درباره پرسشنامه ها

یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب داده های تحقیق است. پرسشنامه مجموعه ای از سوال ها (گویه ها) است که پاسخ دهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را ارائه می‌دهد. این پاسخ، داده مورد نیاز پژوهشگر را تشکیل می‌دهد. سوال های پرسشنامه را نوعی محرک-پاسخ می‌توان محسوب کرد. از طریق سوال های پرسشنامه می‌توان دانش، علایق، نگرش و عقاید فرد را مورد ارزیابی قرار داد، به تجربیات قبلی وی پی برده و به آنچه در حال حاضر انجام می‌دهد آگاهی یافت. باید توجه داشت که در برخی فرهنگ ها با توجه به شرایط اجتماعی، پرسشنامه نمی تواند داده ها را با دقت لازم، همانند، یک مصاحبه عمیق، بدست دهد. بنابراین برای بالابردن دقت داده های گردآوری شده، توصیه می‌شود که تکمیل پرسشنامه همراه با سایر ابزارهای گردآوری داده ها باشد. در غیر اینصورت باید داده های حاصله را با قید احتیاط به کار برد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سیدحجت الله مومن زاده شوشتری

فایده تمایز از نظر کارل مارکس

تمایز

تغییرات دنیا مدیون انسان هایی است که غیر منطقی فکر می کنند . 

کارل مارکس

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سیدحجت الله مومن زاده شوشتری

بازاریابی دیجیتال، بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی اینترنتی

بازاریابی دیجیتال، بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی اینترنتی


بازاریابی دیجیتال، بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی اینترنتی

در این مقاله بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) به صورت کامل تعریف و بیان می‌شود.

همچنین به شرح کامل تفاوت آن با بازاریابی الکترونیکی (Electronic Marketing) و بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) خواهیم پرداخت تا با درک این تفاوت‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های بازاریابی دقت و هدفمندی بیشتری پدید آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سیدحجت الله مومن زاده شوشتری

اصول مقاله نویسی

چگونه یک مقاله علمی بنویسیم؟ (اصول مقاله نویسی)

1. مقدمه
مقاله علمی معمولاً در نتیجه پژوهش منطقی، ژرف و متمرکز نظری، عملی یا مختلط، به کوشش یک یا چند نفر در یک موضوع تازه و با رویکردی جدید با جهت دستیابی به نتایجی تازه، تهیه و منتشر می‏گردد. (اعتماد و همکاران، 1381، ص2) چنین مقاله‏ای در واقع گزارشی است که محقق از یافته‏های علمی و نتایج اقدامات پژوهشی خود برای استفاده سایر پژوهشگران، متخصصان و علاقه‏مندان به دست می‏دهد.

تهیه گزارش از نتایج مطالعات و پژوهش‏های انجام شده، یکی از مهم‏ترین مراحل پژوهشگری به شمار می‏رود؛ زیرا اگر پژوهشگر نتواند دستاوردهای علمی خود را در اختیار سایر محققان قرار دهد، پژوهش او هر اندازه هم که مهم باشد، به پیشرفت علم کمکی نخواهد کرد؛ چون رشد و گسترش هر عملی از طریق ارائه و به هم پیوستن دانشِ فراهم آمده از سوی فردفرد اندیشمندان آن علم تحقق می‏یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سیدحجت الله مومن زاده شوشتری

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال بازاریابی دیجیتال بازاریابی اینترنتی

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی است که از طریق کانال‌های دیجیتال چه آنلاین و چه غیرآنلاین انجام می‌شود.
در این روش، از تمامی ظرفیت‌ها و کانال‌های ممکن و موجود در دنیای دیجیتال استفاده می‌شود تا اطلاعات به مشتری یا مصرف‌کننده رسانده شود.
پس اگر دقت بفرمایید، بازاریابی دیجتال محدود به اینترنت و یا رسانه‌های الکترونیکی نیست.
به بیان دیگر، بازاریابی دیجیتال از دو بخش یا دو فرآیند تشکیل شده است: فشار و کشش.
بخش فشار فرآیندی است که به مصرف‌کننده دسترسی ایجاد می‌کند و بر او تأثیر می‌گذارد. در مقابل بخش کشش فرآیندی است که شما انجام می‌دهید تا زمانی که مصرف‌کننده به دنبال شما گشت شما را بیابد.


پس نتیجه می‌گیریم:

بازاریابی دیجیتال یعنی دستیابی به اهداف بازاریابی با استفاده از روش‌ها و ابزارهای دنیای فناوری دیجیتال.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سیدحجت الله مومن زاده شوشتری

بازاریابی دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟


بازاریابی دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟


بازاریابی دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟


بازاریابی دیجیتال

حتما بارها و بارها در مقالات متعدد در مورد مفهوم، مزایا و ابزارهای بازاریابی دیجیتال چیزهای زیادی خوانده اید. آمارها و ارقامی از زبان بازاریابان دیجیتالی شنیده اید که شما را ترغیب به حضور در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای جذاب و موثر می کنند.
کمی که به محیط اطراف دقت کرده اید روزانه سرهایی را می بینید که در هر لحظه و مکانی در خلسه ی موبایل هوشمندشان فرو رفته اند! اما هنوز با مفهوم بازاریابی دیجیتال به خوبی ارتباط برقرار نمی کنید!
پیشنهاد می کنیم کمربندتان را محکم ببندید، ساک و تمامی لوازم سفرتان را آماده کنید می خواهیم در سفری دور و دراز با ما همراه باشید تا با نحوه شگل گیری و جدی شدن بحث بازاریابی دیجیتال آشنا شویم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سیدحجت الله مومن زاده شوشتری

مراحل مختلف یک استارتاپ چیست و چه زمانی باید به سرمایه‌گذار مراجعه کنیم؟ (+اینفوگرافی)


مراحل مختلف یک استارتاپ چیست و چه زمانی باید به سرمایه‌گذار مراجعه کنیم؟ (+اینفوگرافی)

ایده پردازی استارتاپ

فاکتورها و شاخصه‌های زیادی برای اندازه‌گیری سایز یک استارتاپ وجود دارد. درآمد سالانه، تعداد اعضای تیم، تعداد شعبه‌ها یا دفاتر، پیچیدگی محصول، میزان تغییر در محصول و مواردی از این دست که شاید بسیاری از آن‌ها حتی به هم وابسته نیز باشند می‌تواند برای تعیین مرحله و ارزش یک استارتاپ مورد اندازه‌گیری قرار گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سیدحجت الله مومن زاده شوشتری

مراحل یک استارتاپ را بدانیم

مراحل یک استارتاپ را بدانیم


در ابتدا باید تعریفی از استارتاپ داشته باشیم تا بتوانیم مراحل رشد را در آن متذکر شویم .
استارتاپ نوعی  کارآفرینی مدرن است. امروزه جوانان زیادی را که ایده های بزرگ در ذهن دارد و مایل هستند آن را پرورش دهند مرحله به مرحله در فرایندی که استارت اپ نامیده میشود ، قدم میگذارند.

مراحل راه اندازی استارتاپ

استارت آپ فعالیتی است که قسمتی از آن بر پایه فناوری است. اما هر کسب و کاری که مبتنی بر فناوری های اطلاعات و ارتباطات است، لزوماً یک استارت آپ نیست، با این وجود همه استارت آپ‌ها به نوعی از وب، موبایل، اینترنت و تکنولوژی های مرتبط استفاده میکنند تا رشد خوبی درکنار رقبای خود داشته باشند. در هر صورت نعریفی جامع و دقیق بنا به نظریه پژوهش گران استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر در یک مدت زمان مشخص بوجود آمده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سیدحجت الله مومن زاده شوشتری

مراحل راه‌اندازی یک استارتاپ

مراحل راه‌اندازی یک استارتاپ


شاید برای کسانی که با نام استارتاپ آشنایی اندک یا مختصری دارند، جالب باشد که بدانند برای شروع یک استارتاپ از چه مراحلی باید گذشت.

مراحل راه‌اندازی یک استارتاپ
 امیر محسنی، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با «کسب‌وکار» این مراحل را تشریح می‌کند.
امیر محسنی، عضو اتاق بازرگانی تهران در رابطه با سیر فعالیت‌های یک استارتاپ به «کسب‌وکار» می‌گوید: برای راه‌اندازی یک استارتاپ موفق به سه عامل نیاز است: 1. ایده مناسب. 2. افراد مناسب. 3. سرمایه هر چه کمتر. اکثر استارتاپ‌ها به دلیل مطلوب نبودن یکی از این سه جزء شکست می‌خورند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سیدحجت الله مومن زاده شوشتری